Brand, marka

0
208
Reklama

Prawdziwy sukces reklamowy osiągają tylko Ci, którym uda się wypromować swój brand – czyli swoją własną niepowtarzalną markę.

Sukces takich gigantów jak Apple, Ford, Sony, McDonald czy Nestle pokazuje, że duże pieniądze można zarobić praktycznie w każdej dziedzinie. Skutecznie wypromować każdy produkt, sprzedać każdą usługę – najważniejsze jest odpowiednie wypromowanie swojej marki, sprawienie, że będzie się ona kojarzyła z dobrą jakością i atrakcyjną ceną, ale przede wszystkim będzie się „kojarzyła dobrze” i to jest bardzo ważne!

Aby wypromować swój brand, nie wystarczy tylko atrakcyjne logo czy wykupienie czasu reklamowego w telewizji lub kampanii reklamowej w mediach społecznościowych.

Marka to coś więcej – to odpowiednia historia opowiedziana klientom, to coś, co sprawi, że klient, idąc do sklepu i zastanawiając się, co ma kupić, w pierwszej kolejności pomyśli np. „muszę kupić Nutellę do kanapek, bo właśnie się skończyła” – nie masło orzechowe tylko właśnie Nutellę! Lub „słyszałem świetną piosenkę muszą ją ściągnąć na mojego Iphone” – nie telefon – Iphone! Nie idę kupić butów sportowych – tylko Adidasy! Nie jem hamburgera – tylko Big Maca! Jak pomyślę o niezawodnym samochodzie, w pierwszej kolejności na myśl przychodzi Toyota!

To są przykłady nie reklamy samych produktów, ale odpowiedniego wyrobienia marki. Sprawienia, że stała się czymś naturalnym, czymś, co nas otacza.

Osiągnięcie takiego poziomu nie jest rzeczą prostą. Wymaga od marketingowych speców wymyślenia konsekwentnej, długofalowej kampanii – a właściwie opowiedzenia historii o danej firmie. Takiej historii, która zapadnie w pamięć odbiorcom. Jest to również związane z kreatywnością marketingowców.

Sama reklama telewizyjna, radiowa czy internetowa nie wystarczy. Coraz częściej trzeba sięgać po coś nowego, szukać innowacyjnych sposobów dotarcia do klienta – tak, żeby móc odróżnić się od konkurencji i sprawić, że produkty firmy zaczną podbijać rynek.

Reklama