Strona główna Słownik finansowy Chargeback czyli zwrot środków

Chargeback czyli zwrot środków

Zbiór wiedzy finansowej
Pojęcia finansowe, baza danych

Chargeback jest mechanizmem stworzonym do ochrony klienta przy płatności kartą. Przykładowo jeśli zapłaciliśmy za zakupy online kartą płatniczą i z jakiś powodów nie będziemy zadowoleni z transakcji, możemy zażądać od banku zwrotu pieniędzy.

Jeśli bank rozpatrzy nasze zgłoszenie pozytywnie otrzymujemy zwrot poniesionych kosztów. Bank następnie pobiera pieniądze z konta sprzedawcy i obciąża go dodatkowo kosztami rozpatrzenia sporu.

Sprzedawcy

Duża ilość obciążeń zwrotnych może bardzo negatywnie wpłynąć na kondycję oraz wizerunek firmy. Sprzedawca powinien rzetelnie podchodzić do sporów i starać się wyjaśnić je na własną korzyść. Najlepiej jednak nie dopuszczać do takich sytuacji stosując się do kilku podstawowych zasad:

  • należy szczególnie dbać o jakość towaru,
  • istotne jest wprowadzenie bardzo dobrej i rzetelnej obsługi klienta,
  • zasady zwrotów i rozpatrywania sporów na stronie powinny być łatwo dostępne i czytelne dla przeciętnego klienta,
  • terminowa wysyłka i dobre zabezpieczenie towaru na czas transportu.

Główne przyczyny rozpoczęcia sporów

  • 30% – transakcja została wykonana z wykorzystaniem skradzionej karty,
  • 26% – produkt nigdy nie dotarł do klienta,
  • 15% – sprzedawca wysłał niewłaściwy produkt,
  • 4% – produkt nie spełnia oczekiwań kupującego,
  • 4% – produkt nie jest zgodny z opisem,
  • 3% – zamówienie zostało rozliczone z podwójną opłatą lub powstały inne błędy,

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Exit mobile version